ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူငယ္ေရးရာ မူ၀ါဒမိတ္ဆက္ျဖန္႔ခ်ိျခင္း အခမ္းအနား တက္ေရာက္

ေနျပည္ေတာ္ ၊ဇန္န၀ါရီ ၉

အနာဂတ္တြင္တိုင္းျပည္၏အခန္းက႑အားလံုး၌လူငယ္မ်ား၏ဦးေဆာင္မႈစြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးအတြက္လိုအပ္ေသာအရည္အေသြးျပည့္မီ သည့္ ပညာသင္ယူေရး  အခြင့္အလမ္းမ်ားေဖာ္ထုတ္ေပးႏိုင္ရန္စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူငယ္ေရးရာ မူ၀ါဒမိတ္ဆက္ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း အခမ္းအနားကို (၅.၁.၂၀၁၈)ရက္ေန႔၊နံနက္( ၉ း၀၀)နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျမန္မာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္းဗဟိုဌာန - ၂ ၌က်င္းပရာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တက္ေရာက္၍ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားသည္။

အခမ္းအနားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က "အခုကၽြန္မတို႔ဒီေန႔အခမ္းအနားကိုဧည့္သည္ေတာ္မ်ားအားလံုးကို ႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီအခမ္းအနားနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ လူငယ္ေတြကိုလည္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အထူးအေလးထားၿပီး လုပ္ရတယ္ဆိုတာဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္မွာ တည္ေဆာက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ လူငယ္ေတြကို အၿမဲတမ္းသတိေပးရတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုတာ ထာဝရငယ္ ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါမွာ ႀကီးသြားမွာပဲ။ အဲေတာ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ Process တစ္ခုပါ။

လူငယ္ေတြက လူငယ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္သြားၿပီး ေနာက္ပိုင္း က်ရင္ လူႀကီးေတြရဲ႕ တာဝန္ေတြကို ဆက္ၿပီးထမ္းေဆာင္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လူႀကီး လူငယ္ ဆိုတာဟာ ရိုးရိုး ရွင္းရွင္းနဲ႔ သတ္မွတ္လိုက္ရင္ေတာ့ အသက္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ ပါတယ္။ အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္းစာရင္းအရ ျမန္မာႏုိင္ငံ စုစုေပါင္း လူဦးေရရဲ႕ ၃၅ ဒသမ ၅၈ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ကေန ၃၅ ႏွစ္ၾကားမွာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဓိပၸာယ္က လူငယ္ေတြေပါ့။ လူငယ္ေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံု ေက်ာ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားပါပဲ၊ အဲေတာ့ ဒီလို သံုးပံုတစ္ပံု ေက်ာ္တယ္ ဆိုတာဟာ စီးပြားေရးအတြက္ ေနာင္ပညာေရးအတြက္ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာေပါ့။ လူငယ္အင္အား မ်ားလာလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးသိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြ မွာဆိုရင္ တျဖည္း တျဖည္းနဲ႔ လူငယ္အင္အားက က်သြားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မိသားစုေတြရဲ႕ အရြယ္အစားက ေသးသြားတယ္ေပါ့။

အမ်ားအားျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ထက္ ယူတဲ့အေလ့ သိပ္မရွိဘူး။ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံမွာေတာင္မွ ဒါ ႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္း မျပည့္တစ္ျပည့္လို႔ ကၽြန္မနားလည္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံက ဒီေလာက္ေတာင္မွ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသးတာ မဟုတ္ဘူး ဆိုေပမယ့္လည္း သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္မယ္ဆိုရင္ သိပ္မ်ားတဲ့ မိသားစုဝင္ေတြကို ထူေထာင္တဲ့ အေလ့အထ ဟာ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္လာၿပီ။ ဒါလည္း သားသမီးေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဖို႔ဟာ အင္မတန္မွ အကုန္အက်မ်ားလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အကုန္အက်ဆိုတာ ေငြေရးေၾကးေရး အကုန္အက်သာ မကပါဘူး။ အင္အားစိုက္ထုတ္ရတဲ့ အကုန္အက်၊ အခ်ိန္ေပးရတဲ့ အကုန္အက်၊ အခုေခတ္မွာဆိုရင္ မိဘ ႏွစ္ပါးလံုးက အလုပ္လုပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ သားသမီးေတြ မ်ားမ်ားကို ၾကည့္ႏုိင္ဖို႔ ဆိုတာ လက္ေတြ႔မက်ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို႔ သားသမီးယူတဲ့ႏႈန္းဟာ က်ဆင္းလာတယ္။ က်ဆင္းလာတာနဲ႔အမွ် ေနာင္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီႏုိင္ငံမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ က်လာမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ရွိတဲ့လူမ်ားဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အရည္ အခ်င္း ေတြကို အစြမ္းကုန္ျမွင့္တင္ဖို႔ဟာ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံအတြက္ အမ်ားႀကီးပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ လူငယ္ေရးရာ မူဝါဒ မူႀကမ္းကို လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ဆင့္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ အတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့ၿပီ။ တုိင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ ကိုယ္စားျပဳ လူငယ္အဆင့္ဆင့္ေရြးခ်ယ္တယ္။ လူငယ္မ်ားရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္၊ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို ရယူႏိုင္ခဲ့ တယ္။ မူၾကမ္း ေရးဆြဲတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းအဝး သံုးႀကိမ္၊ လုပ္ငန္းေကာ္မတီအစည္းအေဝး ႏွစ္ႀကိမ္၊ ဗဟို ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး တစ္ႀကိမ္နဲ႔ေကာ္မတီ သံုးရပ္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ႀကိမ္က်င္းပ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္ေရးရာမူဝါဒ မူၾကမ္းကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ႏုိဝင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ အစည္းအေဝးမွာ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတြအတြက္အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ ပညာေရးနဲ႔ က်န္းမာေရး ဆိုတာ ထူးထူး ေထြေထြ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ ေနာက္အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြ ၾကား ဆက္ဆံမႈဟာ ေခ်ာေမြ႔ဖို႔ ၊ ေနာက္ၿပီး အျပဳသေဘာေဆာင္ဖို႔ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ အခုဆိုရင္ တစ္ကမၻာလံုးက ဘယ္လိုသတ္မွတ္ထား လဲဆိုေတာ့ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္နဲ႔ တစ္ဆက္ဟာ မတူၾကဘူး။ မတူၾကေတာ့ သူတို႔ေျပာတာေတာ့ Generation Gap ေပါ့။ မ်ိဳးဆက္ေတြၾကားမွာ ကြာျခားမႈ ေတြဟာ ႀကီးမားတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ္ေတာ့လည္း ဒီလိုျဖစ္ဖို႔ေတာ့ မလိုပါဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္ ေတာ့ ေတာ္လွန္ေရး ကာလေတြမွာဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလိုကြာျခားမႈက ႀကီးသြားပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ႏုိင္ငံေရးအရ ေတာ္လွန္ေရးတင္ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ နည္းပညာအရေတာ္လွန္ေရး၊ လူမႈေရးအရ ေတာ္လွန္ေရး၊ ဥပမာဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ ကမၻာႀကီးရဲ႕ သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္လို႔ရွိရင္ စက္မႈေတာ္လွန္ေရး၊ ဟိုးအရင္တုန္းတစ္ခါ ေနာက္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ စိုက္ပ်ိဳးေရး ေတာ္လွန္ေရး၊ ေရွ႕ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ႏုိင္ငံေရးအရ ေတာ္လွန္ေရး၊ ေတာ္လွန္ေရးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပါ့ေနာ္၊ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ စနစ္တစ္ခုကို ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား နည္းေတြနဲ႔ ေျပာင္းလိုက္တာကို ေတာ္လွန္ေရးလို႔ပဲ ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ Evolution ကေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တစ္ျဖည္းတစ္ျဖည္း ေျပာင္းလဲတာေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးမွာ တစ္ခ်ိန္လံုးရွိေနတာပဲ။

ဒါေပမယ့္ ဒီလိုေတာ္လွန္ေရးကာလေတြမွာဆိုလို႔ရွိရင္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြနဲ႔ ၾကားမွာ ကြာဟမႈဟာ ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးသြားတတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြဟာ ေခတ္ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ပိုၿပီးေတာ့ ကိုက္ညီၿပီးေတာ့ လူႀကီးေတြကေတာ့ အရင္တုန္းက အေတြးအေခၚေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္တာကို ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာလည္း ညွိယူလို႔ ကိစၥပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူႀကီးေတြဆီက လူငယ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီးသင္ယူႏုိင္စရာ ရွိပါတယ္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြက ေျပာထားတယ္။ ကၽြန္မတို႔လူသားေတြဟာ တျခားသတၱဝါေတြထက္ ပိုၿပီးေတာ့ တိုးတက္မႈရွိႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္ၿပီး တစ္ဆက္ကို ဆက္ၿပီးေတာ့ သင္ၾကားေပးႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္း၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ေတြ ရွိလို႔ပဲ။ ဥပမာေျပာရရင္ တိရိစၧာန္ ေလးေတြဆိုရင္ တိရိစၧာန္ေလးေတြ ေမြးလာၿပီး ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ တိရိစၧာန္မိဘေတြဟာ အားလံုး အစကေနစၿပီး သင္ေပးရတယ္။ ဘယ္လိုပ်ံရမယ္။ ဘယ္လိုေနရမယ္။ ဘယ္လို အစာရွာရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီသတၱဝါေလးေတြ တစ္သက္မွာ အေျခခံရွင္သန္ႏုိင္ေရး ပညာေတြပဲ ေပးပို႔ႏုိင္တယ္။ ကၽြန္မတို႔လူသားေတြက ဒါနဲ႔ကြာတယ္။ ကၽြန္မတို႔ လူသားေတြက နံပါတ္တစ္ စကားေျပာႏုိင္တယ္။ စကားေျပာလို႔ရတဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေဆြးေႏြးလို႔ရတယ္။ ကိုယ့္ရွိတဲ့ ပညာေတြကို တျခားလူေတြကို ေပးလို႔ရတယ္။ ညွိၿပီးေတာ့ ဒီပညာေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ နက္နဲေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္။

ေနာက္တစ္ဆင့္ကေတာ့ စာေရးတာ၊ စာေရးလိုက္ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္မွ ထားခဲ့လို႔ရတယ္။ မ်ိဳးဆက္ တစ္ခုမွတစ္ခု မ်ိဳးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုယ္တတ္ခဲ့တဲ့၊ သိခဲ့တဲ့ကိစၥေတြကို ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြကို ပို႔ခ်ႏုိင္တဲ့ အေနအထားမွာရွိလာတယ္။ အဲေတာ့ကၽြန္မတို႔ မိဘမ်ားဟာ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေမြးကတည္းကေနၿပီးေတာ့ ကေလးေလးေတြကို ရွင္သန္ႏုိင္ဖို႔ ၊ စားႏုိင္ဖို႔ ၊ ေသာက္ႏုိင္ ဖို႔၊ လမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ဖို႔၊ ထုိင္ႏုိင္ဖို႔ ဒီေလာက္ သင္ျပရံုနဲ႔ မၿပီးေတာ့ဘူး။ အမ်ားႀကီး ထပ္ၿပီးေတာ့ သင္ျပႏုိင္တာေတြရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မိဘေတြ ကိုယ္တုိင္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မသင္ျပႏုိင္လို႔ ေက်ာင္းစနစ္ဆိုတာ ေပၚလာတာပါ။ ေက်ာင္းေတြက ဒါပါပဲ။ မိဘေတြ မသင္ျပႏုိင္တဲ့ ကိစၥေတြကိုျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔၊ ေနာက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ မိဘေတြနဲ႔ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ကေလးေတြကို ျပည့္ဝတဲ့ လူသားေတြျဖစ္ေအာင္လို႔ လုပ္ေပးတဲ့သေဘာပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္မ်ား ပိုၿပီးေတာ့ တိုးတက္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ အားကစား က႑မွာ ကၽြန္မတို႔ အားေပးခ်င္ပါတယ္။ ပညာေရးဆိုတာကေတာ့ ထူးထူးေထြေထြ ေျပာေနဖို႔ မလိုပါဘူး။ က်န္းမာေရးကလည္း ေျပာေနဖို႔မလိုပါဘူး။ အားကစားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္မနည္း နည္းေလးေျပာခ်င္ပါတယ္။ အားကစားဆိုတာ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အားကစားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အထူးသျဖင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ကၽြန္မကေတာ့ ပိုၿပီးအေရးႀကီးတာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာပဲလို႔ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အားကစား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အစုအဖြဲ႕နဲ႔ပဲ လုပ္ရတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုက အစုအဖြဲ႕နဲ႔ အတူတူ လုပ္တတ္တဲ့ အရည္အခ်င္း မရွိတဲ့ဟာ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မတို႔ ပညာေရးစနစ္မွာ အစုအဖြဲ႕နဲ႔ အတူတူ လုပ္တတ္ဖို႔၊ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ မသင္ေပးတာေၾကာင့္မို႔လို႔ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း အမွတ္အမ်ားဆံုး ရေအာင္ လုပ္တဲ့စနစ္ ကေနၿပီးေတာ့ ထြက္ေပၚလာ တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ညီညႊတ္ေရး အတြက္ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူမျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဂုဏ္ယူၿပီး ေျပာရ မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ ပညာေရးစနစ္က အားနည္းခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ စုစည္းမႈ စိတ္ဓာတ္က ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္အေရးႀကီးရင္ ေသြးစည္းၾကစို႔ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ဟာ ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူေတြထဲမွာ ရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဘယ္လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းမွာမွ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း ညီညႊတ္တယ္၊ တစ္သေဘာတည္း ရွိတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဒါကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံမွာ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ အေရးႀကီးရင္ ေသြးစည္းတယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ဟာ အခုထက္ထိ ရွင္သန္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ပညာေရးရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ေတြကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတုိ႔ လူငယ္ေတြရဲ႕ အလားအလားေတြလည္း အင္မတန္ ေကာင္းပါတယ္။ ႏုိင္ငံအတြက္လည္း အလားအလာေတြ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေကာင္းတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကိုေတာ့ ပိုၿ႔ပီးေတာ့ အားသန္ေအာင္လို႔ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္ ေတြကို ထိန္းသိမ္း ထားေစခ်င္တယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာလည္း စုစည္းၿပီးေတာ့ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ေလ့က်င့္ ယူေစခ်င္တယ္။

အဲေတာ့ မိဘေတြကလည္း လုပ္ေပးရမယ္။ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း လုပ္ေပးရမယ္။ မိဘေတြကလည္း အိမ္မွာတစ္ခါတည္း ဘယ္သူနဲ႔ ၿပိဳင္ဖို႔ဆိုတာခ်ည္းပဲ မသင္ဘဲနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕မိတ္ေဆြေတြ၊ ကိုယ္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စုေပါင္းၿပီး ညီညီညာညာ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ကို သင္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ အခု ကၽြန္မ နားလည္တာက ကၽြန္မတို႔ မိဘေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စာေမးပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဘယ္သူက ဘယ္တုန္း ကျဖင့္ ဘယ္သူ႔ သားသမီးကျဖင့္ အမွတ္ဘယ္ေလာက္ရတယ္။ ၿပိဳင္တဲ့ဘက္ကို တြန္းေပးေနတဲ့ သေဘာပါ။ ၿပိဳင္တာမေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့ၿပိဳင္ဆိုင္ျခင္းနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္ျခင္း ရွိတယ္။ ေကာင္းတဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္ျခင္းဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အခ်င္း တုိးတက္ ေအာင္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္ ကလည္း သူ႔အရည္အခ်င္းတုိးတက္ေအာင္ လုပ္တယ္ဆို ေတာ့ အားလံုးအတြက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ရွိပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ ၿပိဳင္ဆိုင္ ျခင္းဆိုတာကေတာ့ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ မနာလိုတဲ့ စိတ္၊ သဝန္တိုတဲ့စိတ္၊ ညစ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေကာ ငါႏုိင္ရင္ၿပီးေရာ ဘယ္လိုညစ္ရညစ္ရ၊ ငါ့ဘက္က သာရင္ၿပီးေရာ၊ ဘယ္လို ထိခုိက္ရ ထိခိုက္ရဆိုေတာ့ အဲလို စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔က အားကစားကို အားေပးတယ္ဆိုတာဟာ အားကစားလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ မွန္ကန္တဲ့ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ အစုအဖြဲ႕စိတ္ဓာတ္ေတြကို အားေပးခ်င္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ အခုေခတ္မွာေတာ့ အသံုးအႏႈန္းက ေခတ္မစား ေတာ့ဘူးေပါ့ ေနာ္၊ ေနာင္ျပန္လာၿပီး ေခတ္စားမလားေတာ့မသိဘူး။ အားကစားသမားမ်ားရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ Sports Principle ၊ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ ဥပမာ ရံႈးလို႔ ငိုတာတို႔ ဘာတို႔ဆိုရင္ အားကစားသမားရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ မရွိဘူးဆိုၿပီး အဲလိုေဝဖန္ခံရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက လုိက္တမ္း ေျပးတမ္းကစားရင္ေတာင္ တစ္ခ်ိန္လံုးပဲ လုိက္ေနရတယ္။ ပ်င္းလာေရာ၊ ပ်င္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ စိတ္ေကာက္တာတို႔၊ စိတ္ဆိုးတာတို႔၊ မကစားဘူးလို႔ ေျပာတာတို႔ လုပ္ခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက မိဘေတြက သင္တယ္၊ အဲဒါ အားကစား စိတ္ဓာတ္မရွိတာပဲ၊ ကိုယ္က မဖမ္းႏုိင္လို႔ လုိက္ေနရတယ္။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားရမယ္။ မိေအာင္လုိ႔ ႀကိဳးစားရမယ္။ အဲဒီအားကစားသမား စိတ္ဓာတ္ရွိရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အၿမဲတမ္း သင္ေပးေလ့ရွိတယ္၊ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းေတြမွာ ဒီလုိသင္ေပးတာ မၾကားေတာ့ဘူး။ အားကစားသမားစိတ္ဓာတ္ဆိုတာလည္း သိပ္မၾကား ရေတာ့ဘူး။ ဒီဟာေတြ ျပန္ၿပီးေတာ့ ရွင္သန္ေအာင္လို႔၊ ဒီအေတြးအေခၚေတြ ျပန္ၿပီး ေတာ့ ရွင္သန္ေအာင္လုိ႔ လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ကၽြန္မတို႔ဟာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းဆိုတာလည္း ပညာေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ေန ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ ပညာအရည္အခ်င္းေတြရွိမွပဲ အလုပ္ရ ႏုိင္မွာပါ။ အလုပ္ထဲမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုတာလည္း မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ လိုပါတယ္။ အခုကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံမွာဆိုလို႔ရွိရင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာကို အားေပး ေနပါတယ္။

အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာကို အားေပးတယ္ဆိုတာဟာ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ တုိးတက္ ေရးအတြက္ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတြေကာ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ မိဘေတြ ေကာဟာ စိတ္ထား မွန္မွန္ကန္ကန္ ထားတတ္ေစခ်င္လို႔လည္း ျဖစ္တယ္။ ဥပမာေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ပညာသင္တယ္ဆိုတာဟာ ဂုဏ္အတြက္ပဲ သင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ပိုက္ဆံအတြက္ပဲ သင္တာမဟုတ္ဘူး။ ေစာေစာက ကၽြန္မေျပာခဲ့သလိုေပါ့။ လူသားမ်ားဟာ ေခတ္တစ္ဆက္နဲ႔ တစ္ဆက္ ပို႔ခ်ေပး ႏုိင္ေအာင္လို႔၊ ေကာင္းတဲ့ အေမြေတြ၊ ပညာအေမြေတြ ထားပစ္ခဲ့ႏုိင္ ေအာင္လုိ႔ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ ပညာသင္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ သင္ယူတဲ့ ပညာေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ ကမၻာႀကီးအတြက္၊ လူသားေတြအတြက္ တန္ဖိုးရွိရမယ္။ ဘြဲ႕ရရံုနဲ႔ ဘြဲ႕ရတယ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေလး ရွိသြားရံုနဲ႔ လူသားေတြအတြက္ တန္ဖိုးရွိသြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာ ဆိုတာ ကိုယ့္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံ၊ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ အက်ိဳးျပဳႏုိင္တဲ့ ပညာရပ္ေတြကို ဆိုလိုတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို ကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတြဟာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာေတြ သင္ယူဖို႔ စိတ္အား ထက္သန္ေစခ်င္ပါတယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ သင္ယူထားတာဟာ တကၠသိုလ္က ဘြဲ႔ေလာက္တန္ဖိုးမရွိဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို လံုးလံုးမထားပါနဲ႔။ ကၽြန္မ ခဏခဏသတိေပးပါတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ အတုိးတက္ဆံုး၊ အခ်မ္းသာဆံုးျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခ်ိဳ႕ ဆိုလို႔ရွိရင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာဘက္က အင္မတန္မွအားသန္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ ပညာနဲ႔ ယွဥ္ရံုတင္မကဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုလို႔ရွိရင္ တကၠသိုလ္ပညာ ထက္ေတာင္ သာေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လက္ေတြ႔က်က် တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ပါပဲ။ ဂုဏ္ပကာသနကို ၾကည့္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တကယ့္ စစ္မွန္တဲ့ တန္ဖိုးကို အေလးထားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာဘက္ကို သြားဖို႔ လူငယ္ေတြကို ကၽြန္မတိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တာေပါ့၊ အႏုတ္လကၡဏာ ေဆာင္တဲ့ ကိစၥေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ရတဲ့ အထဲမွာ စိတ္ဓာတ္ဘက္က ျပန္ပါလာျပန္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ဘက္က ပါတယ္ဆိုတာ ေစာေစာက ေျပာသလိုေပါ့။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မေကာင္းတဲ့ ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ေတြ၊ အဲဒါေတြဟာ ငယ္ငယ္ကတည္းက အေလ့အက်င့္မလုပ္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မိဘေတြကလည္း အားမေပးသင့္ပါဘူး။ ဆရာသမားေတြကလည္း အားမေပးသင့္ပါဘူး။ လူငယ္ေတြ ကိုယ္တုိင္ကလည္း ကိုယ့္ကိုကုိယ္သတိျပဳဖို႔ လိုပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးေျပာရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကိုယ္ပဲျပင္ႏုိင္တယ္။ မိဘေတြ ဆရာေတြဆိုတာ အေထာက္အကူပဲ။ ဆရာဝန္ေတာင္မွ ဆရာဝန္က ကုႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ လူနာက သူကိုယ့္သူ ကုရမယ္။ ဆရာဝန္က အေထာက္အကူပဲ။ ဆရာဝန္က ဘယ္လိုကုသရမယ္ဆိုတာကို လမ္းညႊန္လိုက္တာပဲ။ အေထာက္အပံ့ ေပးလိုက္တာပဲ။ ဆရာဝန္ က ေဆးေပးလုိ႔ လူနာက မေသာက္လို႔ရွိရင္ သက္သာမွာမဟုတ္ဘူး။ လူနာက ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကုသရတယ္။ ဒီနည္းလမ္းအတုိင္းပဲ၊ ကၽြန္မတို႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္၊ ကၽြန္မတို႔ လုပ္နည္းကိုင္နည္းေတြ မွန္ကန္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ဆရာသမားေတြေကာ၊ မိဘေတြေကာ အေထာက္အကူ မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေမြးျမဴေစခ်င္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ကမၻာႀကီးမွာ အင္မတန္မွ ေလာဘတက္ေနတယ္လုိ႔ ဆိုရမွာပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေမးမယ္၊ ေလာဘဆိုတာ လူသားေတြ စၿပီးရွိကတည္းက ေပၚလာခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ မွန္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ေလာဘႀကီးစရာ အရာေတြက သိပ္မ်ားတဲ့ အခါက်ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ ေလာဘေတြတက္ပါတယ္။ ဒီအခန္းထဲမွာ ၾကည့္လုိက္ရင္ ဒီလို မီးဆိုင္းႀကီးေတြ ေပါ့ေနာ္၊ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆုိရင္ ဒီလိုဆင္ထားတဲ့မီးႀကီးေတြက ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံက အေဆာက္အဦ ထဲမွာ မရွိဘူး။ မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘယ္သူကမွလည္း ဒီဟာေတြကို တပ္ဖို႔ ဘာဖို႔ မစဥ္းစားဘူး။ ဒီဟာအတြက္ ေငြေရးေၾကးေရး ရွာစရာမလိုဘူး။ ဒါဟာကမၻာႀကီးကေတာ့ ဒီလိုပဲျဖစ္ေနမွာပဲ။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံတင္ မဟုတ္ဘူး။ တျခားႏိုင္ငံမွာ တိုးတက္သေလာက္ ကၽြန္မတို႔ ကလည္းလုိက္ၿပီး တိုးတက္ခ်င္မွာပဲ။ ဒါက သဘာဝက်ပါတယ္။ လိုခ်င္စရာေတြ ပိုမ်ားလာတာနဲ႔ အမွ် လူေတြက ေလာဘ တက္လာတယ္။ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသေတြကလည္း လိုက္လာတာ ေပါ့ေနာ္။ ပစၥည္းတစ္ခုကို တစ္ေယာက္မက လိုခ်င္လို႔ရွိရင္ အႀကံတူ ဥာဏ္တူ ဆိုသလိုေပါ့။ တျခား လိုခ်င္တဲ့သူေတြနဲ႔ ရန္ဘက္ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီလို ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ အင္မတန္မွ တက္လာတဲ့ ကမၻာႀကီးမွာ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံက ထူးထူးျခားျခား ဒီေလာဘေဒါသေတြကို ထိန္းႏုိင္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေပါ့၊ ေမာဟဆိုတာကေတာ့ ေလာကီအရ ဆိုရင္ေတာ့ ပညာေရးစနစ္ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ထိန္းေက်ာင္းရမွာေပါ့။ ေလာဘ၊ ေဒါသကေတာ့ ကိုယ့္ဟာကို ထိန္းရမယ္။ လူငယ္ေတြက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားရွိလို႔ ျပဳျပင္ၾကပါ။ ဒီအခြင့္အေရးႀကီးကို မလြတ္ပါနဲ႔။ အသက္ႀကီးလာၿပီးေတာ့ အဂၤေတကိုင္သလုိ ကိုင္ၿပီးသြားရင္ နည္းနည္းျပဳျပင္ရခက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ လူႀကီးေတြကို ျပဳျပင္ရတာ သိပ္မလြယ္ဘူး ဆိုတာ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းက ႀကီးတာ၊ ငယ္တာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ခဏခဏေျပာပါတယ္။ ေတာ္တာ၊ မေတာ္တာကို မခြဲျခားဘူး။ သင္လို႔ရတဲ့ လူနဲ႔ မရတဲ့ လူဆိုတာကို ခြဲျခားၿပီးျမင္ပါတယ္။ ေျပာၿပီးေတာ့ ေျပာရတဲ့အေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္းက ကၽြန္မတုိ႔ ဇာတ္ေတာ္ေတြ ထဲမွာဆိုရင္ ဇာတ္ေတာ္ကို ကၽြန္မ ခဏခဏ ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီဇာတ္ေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားကေနၿပီးေတာ့ သင္ရခက္တဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာလိုက္ရတာပါ။ ေအာ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ ရဟန္းေတြကို သင္ေပးရတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ေလာကႀကီးမွာ သင္ရခက္တဲ့လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမွာပဲလို႔ ကၽြန္မသေဘာေပါက္မိပါတယ္။ အဲေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သင္ရလြယ္တဲ့လူ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က ေနၿပီးေတာ့ သင္ယူပါ။ ကိုယ္ကလည္း တျခားလူေတြကို သင္ေပးဖုိ႔ဟာကို သဝန္မတိုပါနဲ႔။ မွ်ေဝပါ။ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ပညာေတြကိုမွ်ပါ။ မွ်ျခင္းအားျဖင့္ ပြားမ်ားပါတယ္။ သကၠတ စကားပံု တစ္ခုရွိ ပါတယ္။ ပညာဟာ တျခားဟာေတြနဲ႔ မတူဘူးေပါ့။ မွ်ေလမွ်ေလ ပြားေလ၊ ကိုယ့္အတြက္လည္း လံုးလံုး မေလ်ာ့သြားဘူးတဲ့။ ဖေယာင္းတုိင္ေလးတစ္တုိင္ကေန ဖေယာင္းတိုင္ တစ္ရာလာၿပီး မီးညွိလို႔လည္း ပထမ ဖေယာင္းတိုင္ရဲ႕ မီးက မေသးသြားဘူး။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ဒီဖေယာင္းတိုင္ ၿငိမ္းသြားလည္း သူထားပစ္ခဲ့တဲ့ ဖေယာင္းတိုင္ေတြက ဆက္ၿပီးေတာ့ အလင္းေရာင္ ေပးေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပညာမွ်ျခင္းဆိုတာ တျခား ဟာေတြ ေဝမွ်ျခင္းနဲ႔ လံုးဝမတူပါဘူး။ ကိုယ့္အတြက္ပါ ပြားပြားသြားပါတယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတြ စိတ္ထဲမွာ ထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ေစခ်င္တဲ့ကိစၥပါ။ အႏုတ္ လကၡဏာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။ မူးယစ္ေဆးဝါး အႏၲရာယ္ပါ။ ဒါကိုေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ႏိုင္ငံက လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ မူးယစ္ေဆးဝါးအႏၲရာယ္နဲ႔ နိစၥဓူဝ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္။ ဒီအႏၲရာယ္ကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္တဲ့သူ ရွိသလို မေက်ာ္လႊားႏုိင္ဘဲ ဘဝနစ္ျမွဳပ္သြားတဲ့ လူငယ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ အထူးသတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးကိုလည္း ပံ့ပိုး ေစခ်င္ပါတယ္။ ကူညီေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုေျမွာက္မေပးပါနဲ႔။ ကၽြန္မ မႀကိဳက္တဲ့ အက်င့္တစ္ခုက အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသားေတြ ၾကားထဲမွာ၊ ေယာက်ာၤးေတြၾကားထဲမွာ ျဖစ္တတ္တာရွိတယ္။ မင္းေယာက်ာ္းမဟုတ္ဘူး။ မလုပ္ရဲဘူးလား။ မလုပ္ရဲဘူးပဲ ေျပာလိုက္ပါေပါ့။ မဟုတ္တာ လုပ္တာကို မလုပ္ရဲတာ ဘာျဖစ္လဲ။ မဟုတ္တာ လုပ္တာကို လုပ္ရမွာ ေၾကာက္တာ ဘာျဖစ္လဲ။ ေအးကြာ၊ ငါေၾကာက္တယ္၊ ေျပာလိုက္တာ ဘာျဖစ္လဲ၊ အဲဒီလို နည္းနဲ႔ မေသာက္ရဲဘူးလား၊ မစားရဲဘူးလား ဆိုၿပီးေတာ့ ေသြးထုိးေပးတာေတြေၾကာင့္မို႔လို စိတ္က မပါသြားပါနဲ႔။ အဲဒီဟာကို လက္ခံတာဟာ ကိုယ့္ညံ့တာကို ျပတာပဲ၊ ကိုယ္သတၱိရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ သတိၱမရွိတာပဲ၊ သတိၱေၾကာင္တာပဲ၊ မဟုတ္မွန္း သိလ်က္သားနဲ႔၊ မမွန္မွန္း သိလ်က္သားနဲ႔ သူမ်ားရဲ႕ ဖိအားကို မလြန္ဆန္ ႏုိင္တာ၊ အဲဒီေတာ့ မူးယစ္ေဆးဝါးအႏၲရာယ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း ထိန္းသိမ္းသလို ကိုယ္ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေပးပါ။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က မူးယစ္ေဆးဝါး ေသာက္ေနၿပီဆိုရင္ ဒါေတြကေတာ့ လူေတြရဲ႕ သဘာဝေပါ့ေနာ္၊ ကိုယ္မေကာင္းလို႔ရွိရင္၊ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ညွာၿပီး စဥ္းစားႏုိင္ေအာင္ လူမ်ားေတြပါ မေကာင္းေအာင္ လုိက္လုပ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြရွိတယ္။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီအက်င့္ေလးေတြကိုလည္း ဖ်က္ပါ။ ကိုယ္က မူးယစ္ေဆးဝါးစြဲေနတယ္၊ ဒုကၡေရာက္ ေနတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကို မင္းတို႔ ငါ့လို မလုပ္နဲ႔ဆိုတဲ့ ေျပာရဲတဲ့ သတိၱရွိဖို႔ လိုတယ္။ ေျပာရဲတဲ့ ေစတနာ၊ ေျပာခ်င္တဲ့ ေစတနာရွိဖို႔လိုပါတယ္။ အားလံုး ကလည္း ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ ဒီလိုျပသနာေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီဆိုရင္ ဝိုင္းၿပီး ကူညီၾကပါ။ အထင္မေသးပါနဲ႔။ ဒီတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေဆးသမားပဲ ဆိုၿပီးေတာ့၊ ကိုယ္လည္း အေျခအေနေၾကာင့္မို႔လို႔ ေဆးသမားမျဖစ္လိုပါဘူး။ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္၊ သူ႔အေျခအေနမွာ ကိုယ္ႀကီးလာရင္ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က ေဆးသမား ျဖစ္ႏုိင္မလား၊ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကူညီပါ၊ အထင္မေသးပါနဲ႔၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း ေစာင့္ေရွာက္ပါ။ လူမ်ားေတြ ေျမွာက္ေပးတုိင္းလည္း မလုပ္ပါနဲ႔၊ အဲေတာ့ ကၽြန္မတို႔ တျခားကိစၥေတြကေတာ့ ကၽြန္မထင္တယ္၊ ဆရာ ဝင္းျမတ္ေအးနဲ႔ ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ခဏခဏ ေျပာေနမယ့္ကိစၥေတြမို႔ ကၽြန္မ ထပ္ၿပီးေတာ့ မေျပာေတာ့ ပါဘူး။

အခုကၽြန္မတို႔ အနာဂတ္ကို တည္ေဆာက္တဲ့ ကိစၥဆိုတာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီးႏုိင္တဲ့ ကိစၥ ဆိုတာလည္း ကၽြန္မသတိေပးခ်င္ပါတယ္။ အနာဂတ္ဆိုတာ ေဆာက္လို႔မၿပီးႏုိုင္တဲ့ အေဆာက္အအံုႀကီးလိုပါပဲ။ မ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္နဲ႔တစ္ဆက္က အခန္းေလး ေနာက္တစ္ခုထပ္ၿပီးေတာ့ ထည့္သြားမယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ လည္း အရင္မ်ိဳးဆက္ေတြထဲက ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ပ်က္သြားတဲ့ေနရာေလးေတြကို ျပန္ျပင္သြားမယ္၊ ေဆးျပန္ သုတ္မယ္၊ ပိုၿပီးေတာ့ ခ်ဲ႕မယ္၊ ၿခံကို ပိုၿပီးေတာ့ လွေအာင္လုပ္မယ္ စသျဖင့္ ဆက္ဆက္လုပ္သြားရမွာပဲ။ ဘယ္ မ်ိဳးဆက္ရဲ႕ ေခတ္မွာမွ ဒီအလုပ္ဟာ ၿပီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ လူတုိင္းလူတုိင္းဟာ ကၽြန္မတုိ႔ ႏိုင္ငံ အနာဂတ္ရဲ႕ ပိသုကာေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္လို႔ အရည္အခ်င္းေတြ ေမြးျမဴပါ၊ ဒါေပမယ့္ ပိသုကာဆိုေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ပိသုကာ ဆိုတာဟာ အႀကံအစည္ Plan ေတြ ခ်တာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔က ပိသုကာ ေကာင္းေတြနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ပန္းရံသမား ေကာင္းေကာင္းလည္း လိုပါတယ္။ အေဆာက္အအံု တစ္ခု ေကာင္းဖို႔ဆိုတာ ပန္းရံသမားကလည္း ေတာ္ရမယ္၊ ေဆးသုတ္သမားကလည္း ေတာ္ရမယ္။ ဒီလက္သမား ကလည္း ေတာ္ရမယ္။ ပိသုကာတင္မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕က ပိသုကာအလုပ္ပဲ လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ ပိသုကာ အလုပ္ပဲ လုပ္ခ်င္လို႔ရွိရင္ ပိသုကာက ထုိင္ၿပီးေတာ့ အိမ္ပံုစံေတြ ဆြဲေနမယ္၊ ေဆာက္ေပးမယ့္သူ မရွိရင္လည္း အလကားပဲ။

ဒီေတာ့ အားလံုးဟာ လူတုိင္းဟာ ကိုယ့္က႑နဲ႔ ကိုယ္ရွိတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ တန္ဖိုးနဲ႔ကိုယ္ ရွိတယ္၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း အထင္မေသးပါနဲ႔။ အထင္လည္း သိပ္မႀကီးပါနဲ႔။ သူမ်ားကိုလည္း အထင္မေသးပါနဲ႔၊ သိပ္လည္းအထင္မႀကီးပါနဲ႔။ သိပ္လည္း အထင္မႀကီးပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္တာက မနာလို ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အထင္မႀကီးပါနဲ႔၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို အသိအမွတ္ျပဳတာဟာ ေကာင္းတဲ့ကိစၥပါ၊ ဒါေပမယ့္ မနာလိုတဲ့ အဆင့္အထိ အထင္ႀကီးသြားရင္ မေကာင္းပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုကုိယ္လည္း သိပ္အထင္မႀကီးပါနဲ႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိပ္အထင္ႀကီးတဲ့သူေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္ၿပီး သင္လို႔မရေတာ့ဘူး။ သင္ရခက္တဲ့၊ သင္ရ အခက္ဆံုး လူေတြထဲမွာ ငါအားလံုးသိၿပီဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း သိပ္ၿပီးအထင္မႀကီးပါနဲ႔၊ ဒါေပမယ့္လည္း သိပ္ၿပီး အထင္လည္းမေသးပါနဲ႔။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ေသးၿပီး ယံုၾကည္မႈ နည္းလို႔ရွိရင္ တုိးတက္မႈ မရႏုိင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ မရွိတဲ့ အခါက်ေတာ့ မစြန္႔စား ရဲဘူးေပါ့၊ ကၽြန္မ ခဏခဏ သတိေပးပါတယ္။ ဘဝဟာ စြန္႔စားမႈပဲ၊ စြန္႔စားရမယ္၊ ေန႔စဥ္ စြန္႔စားသြားရမယ့္ ကိစၥ၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ စြန္႔စားရဲတဲ့ သတိၱရွိပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ ရွိသင့္သေလာက္ေတာ့ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ယံုၾကည္မႈ လြန္သြားလို႔ရိွရင္ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့၊ ဘာမဆို လြန္ကဲတယ္ဆိုတာ မေကာင္းဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက သင္ရတဲ့ အတုိင္းေပါ့။ သတိကလြဲၿပီး ဘာမဆို လြန္ကဲတယ္ဆိုတာ မေကာင္းဘူး ဆိုတာ၊ ဘာမဆို လြန္ကဲတဲ့ဟာ မရွိဘဲနဲ႔ သတိၱရွိရွိနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ ၊ ကၽြန္မတို႔ လူသားေတြရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္မ်ားဟာ ဆက္လက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မယ္လို႔ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္။ အဲဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပး ႏုိင္ဖုိ႔ အခုဒီေန႔ အခမ္းအနားနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့အလုပ္ေတြဟာ အားလံုးဟာ သက္ဆုိင္ေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူငယ္ေရးရာမူဝါဒကို ဆက္စပ္ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား၊ လူငယ္မ်ားအားလံုး တက္ညီလက္ညီဝိုင္းဝန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါလို႔ ေဒါက္တာဝင္းျမတ္ ေအးက ကၽြန္မကို တုိက္တြန္းခုိင္းလိုက္ပါတယ္။ အဲေတာ့ တုိက္တြန္းပါတယ္" ဟု ေျပာၾကား သည္။

ထို႔ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူငယ္ေရးရာမူ၀ါဒစာအုပ္ အား ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ႏွင့္ မူ၀ါဒေရးဆြဲေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္ လူမႈ၀န္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမတ္ေအး တို႔က ဖဲႀကဳိးျဖတ္ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။

ဆက္လက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္သည္ မူ၀ါဒေရးဆြဲေရးဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမတ္ေအး၊ ေဒါက္တာျမင့္ေထြးႏွင့္ ေဒါက္တာမ်ဳိးသိမ္းႀကီး တို႔ထံ လူငယ္ ေရးရာမူ၀ါဒစာအုပ္အား လႊဲေျပာင္းေပးအပ္သည္။

ယင္းေနာက္ လူငယ္ေရးရာ မူ၀ါဒေရးဆြဲေရးဆိုင္ရာ မွတ္တမ္းတင္ ဗီြဒီယိုကို ျပသသည္။

ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္သည္ လူငယ္မူ၀ါဒေရးဆြဲေရးေကာ္မတီ (၃) ရပ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ ေကာ္မတီ၀င္မ်ားႏွင့္ လူငယ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ လူငယ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမွ လူငယ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္အတူ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ လူဦးေရႏွင့္ အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္စာရင္းအရ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရ ၅၁ ဒသမ ၄ သန္းရွိၿပီး ၎တို႔အနက္ လူငယ္၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္အတြက္ အႀကဳံး ၀င္ႏို္င္ေသာ အသက္အပိုင္း အျခားအလိုက္ လူဦးေရ အခ်ဳိးအစားမွာ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မွ ၁၉ ႏွစ္အထိ ၉ ဒသမ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အသက္ ၂၀ ႏွစ္ မွ ၂၄ ႏွစ္အထိ ၈ ဒသမ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အသက္ ၂၅ ႏွစ္မွ ၂၉ ႏွစ္ အထိ ၈ ဒသမ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အသက္ ၃၀ ႏွစ္မွ ၃၄ ႏွစ္အထိ ၇ ဒသမ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

 

 

FacebookTwitter