က်ား၊မေရးရာႏွင့္ Covid-19 Virtual အသိပညာေပးသင္တန္း ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားတက္ေရာက္ျခင္း

ေနျပည္ေတာ္၊ ၁၂-၁-၂၀၂၁
လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ UN Women တို႔ ပူးေပါင္း၍ က်ား၊မေရးရာႏွင့္ Covid-19 Virtual အသိပညာေပးသင္တန္းဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို ၂၀၂၁ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ(၁၂)ရက္ေန႔၊ နံနက္(၁၀:၀၀) နာရီတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ သင္တန္းဖြင့္ပြဲတြင္ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္၊ ေဒါက္တာစန္းစန္းေအးႏွင့္ UN Women မွ Country Representative ျဖစ္သူ Mr. Nicolas Burniat တို႔က အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး သက္ဆိုင္ရာဦးစီးဌာန (၁၆) ခုမွ အရာထမ္း (၃၅) ဦး တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။ 
    လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာန၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္က လက္ရွိ COVID 19 ကပ္ေရာဂါေၾကာင့္ ကမာၻႏွင့္အဝွမ္းတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ မိန္းကေလးငယ္မ်ားသည္ ထိခိုက္မႈမ်ား ပိုမိုခံစား ေနရၿပီး က်ား၊မေရးရာ ကြာဟမႈမ်ား ပိုမိုႀကီးမားလာပါေၾကာင္း၊  တစ္ကမာၻလုံးတြင္ COVID 19 ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ားအေပၚ က်ား၊မေရးရာရႈ႕ေထာင့္မ်ားႏွင့္ က႑စုံတြင္ က်ားမေရးရာထည့္သြင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားပါဝင္ေသာ  ကာလတို စီမံကိန္း၊ ကာလရွည္ စီမံကိန္း တို႔ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ကာ ရင္ဆိုင္တုံ႔ျပန္ေဆာင္႐ြက္ေနၾကေၾကာင္း၊ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း COVID 19 စီးပြားေရးကုစားမႈ အစီအစဥ္ (CERP) ကို ေရးဆြဲၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ ရွိသည့္အျပင္ ထပ္မံေရးဆြဲေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ထိခိုက္မႈ သက္သာေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး စီမံခ်က္(MERRP)  ကဲ့သို႔ေသာ အစိုးရ၏  စီးပြားေရးကုစားမႈ စီမံခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါစီမံခ်က္မ်ားတြင္  က်ား၊ မေရးရာ တန္းတူညီမွ်မႈႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား စြမ္း‌ပကားျမႇင့္တင္မႈ (GEWE) ရႈေထာင့္ကို ေပါင္းစပ္ေဆာင္႐ြက္ရန္  လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုဖြင့္လွစ္ သည့္ က်ား၊မေရးရာႏွင့္ Covid-19 အသိပညာေပးသင္တန္းမ်ားသည္ COVID 19 စီးပြားေရး ကုစားမႈ အစီအစဥ္ (CERP) အေပၚ က႑မ်ားအလိုက္ က်ား၊ မေရးရာကို မည္သို႔ထည့္သြင္း ေဆာင္႐ြက္  ႏိုင္သည္ကို  ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားရွိ သက္ဆိုင္ရာအစိုးရ ဌာနမ်ားအပါအ၀င္ က်ား၊ မေရးရာ တန္းတူညီမွ်ေရး လုပ္ငန္းယႏၲရားတြင္ ပါ၀င္ၾကေသာ အဓိက ပါ၀င္ပတ္သက္သူမ်ားပိုမိုနားလည္ႏိုင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊Gender and COVID 19 အသိပညာေပး သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း (၅)ခုကို လူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ UNWomen အဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္း ၍ က်ား၊ မ ေရးရာပညာရွင္ အကူအညီျဖင့္ ျပဳစုထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုသင္တန္းမွတဆင့္ မိမိတို႔ ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ COVID 19 ႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ စီမံခ်က္မ်ားတြင္ က်ား၊မေရးရာကို ပိုမိုထည့္သြင္း ေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
UN Women မွ Country Representative ျဖစ္သူ Mr. Nicolas Burniat က တစ္ကမာၻလုံးမွာ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည့္ COVID 19 ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားသည့္ လူမႈစီးပြားထိခိုက္မႈမ်ား သည္ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ မိန္းကေလးငယ္မ်ားကို ပိုမိုဆိုးဝါးစြာ ထိခိုက္သက္‌ေရာက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ လူမႈစီးပြားျပန္လည္ကုစားေရး အစီအစဥ္မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ မိန္းကေလးငယ္မ်ားကို ဦးတည္ေဆာင္႐ြက္ေသာ အစီအစဥ္ မ်ားကို ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မူဝါဒခ်မွတ္ေသာ အစီအစဥ္တြင္ ပါဝင္ထည့္သြင္း စဥ္းစား႐ုံသာမက လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးက ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္သာမက ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရမ်ားအထိ ကပ္ေရာဂါ အေျခအေနမွာ က်ား၊ မေရးရာအရ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ထည့္သြင္း စဥ္းစားေဆာင္႐ြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ Covid-19 ေၾကာင့္ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ လူမႈသဟဇာတျဖစ္ေရးတို႔တြင္ က်ား၊မေရးရာ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို နားလည္ သေဘာေပါက္ေစရန္အတြက္ Module (၅) ခုေရးဆြဲ၍ အသိပညာေပးသင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
အသိပညာေပးသင္တန္းမ်ားကို (၁၂-၁-၂၀၂၁) ရက္ေန႔တြင္ က႑အသီးသီးမွာ Covid 19 ႏွင့္ က်ား၊မေရးရာ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို သိရွိေစရန္အတြက္ Module (၁) ျဖစ္သည့္ က်ား၊မေရးရာႏွင့္ Covid 19 ကိုလည္းေကာင္း၊ (၂၀-၁-၂၀၂၁) ရက္ေန႔တြင္ Covid 19ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးက႑အတြင္းရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ/က်ား၊မေရးရာအေပၚ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ Module (၂) အားလည္းေကာင္း၊ (၂၆-၁-၂၀၂၁) ရက္ေန႔တြင္ စီးပြားေရး က႑အတြင္း Covid 19 ေၾကာင့္ က်ား၊မေရးရာ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို သိရွိရန္အတြက္ Module (၃) အားလည္းေကာင္း၊ (၂၉-၁-၂၀၂၁) ရက္ေန႔တြင္  Covid 19 ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ လူမႈသဟဇာတမွ်တေရးတြင္ က်ား၊မ ေရးရာသက္ေရာက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ Module (၄) အားလည္းေကာင္း သင္တန္းေပးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ Module (၄) ခုကို စုစည္းထားသည့္ Module (၅) အား ျပည္နယ္/တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားရွိ CSOs မ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးေကာ္မတီဝင္မ်ားအား ဆက္လက္ပို႔ခ်သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

FacebookTwitter