လူမႈဝန္ထမ္း၊ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဝန္ႀကီး႐ုံးစုေပါင္းခန္းမ၌ Helpline ဝန္ထမ္းမ်ားသို႔ “က်ား၊ မအေျချပဳအၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ရပ္မ်ား ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္မႈဆိုင္ရာသင္တန္း (အပတ္စဥ္-၂)” ဖြင့္လွစ္ျခင္း

    လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနသည္ (႐ုံးခ်ဳပ္) မွ Help Line တာဝန္က်ဝန္ထမ္းမ်ားအား “က်ား၊ မအေျချပဳ အၾကမ္းဖက္မႈ ျဖစ္ရပ္မ်ား ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္မႈဆိုင္ရာ သင္တန္း (အပတ္စဥ္-၂)” ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို  ယေန႔ နံနက္ (၉:၃၀) နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လူမႈဝန္ထမ္း၊ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဝန္ႀကီး႐ုံးစုေပါင္းအစည္းအေဝးခန္းမ၌က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
    အခမ္းအနားသို႔ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး၊ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္၊ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သင္တန္းသား/ သင္တန္းသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။
    ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို အကူအညီေပးသည့္ဌာနျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္သူႏွင့္ထိေတြ႕ေနရသည့္ ဝန္ႀကီး ဌာန ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူမ်ားကို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနသည့္ဌာနျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိတို႔ေပးသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားမွာ စနစ္က်ဖို႔ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ လူမ်ားကို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးျခင္းမွာ မလြယ္ ကူပါေၾကာင္း၊ အကူအညီေတာင္းခံလာသူမ်ားမွာ လိုအပ္ခ်က္မတူသည့္သူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးသူမ်ားအေနျဖင့္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ရန္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ရွိရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လူမႈဝန္ထမ္းနည္းလမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ကူညီေဆာင္႐ြက္ေပးေနသူမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ sympathy/ empathy ရွိရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထိခိုက္လြယ္အုပ္စုမ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရသည့္ လူမႈဒုကၡမ်ားကို sympathy/ empathy ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ Help Line ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္မွစ၍ ၂၀၂၂ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ အထိ တိုင္ၾကားလာသည့္ အမႈေပါင္း (၁၆၈၀) ရွိၿပီး  ယင္းတို႔အနက္ GBV Case ေပါင္း (၁၀၅၂) ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈ Case ေတြပိုမ်ားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
     အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈမ်ားတြင္ အဓိကခံစားေနရသူမ်ားမွာ ကေလးသူငယ္မ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံျဖစ္သည့္အတြက္ ေအာက္ေျခလူတန္းစားမ်ားအေနျဖင့္ စားဝတ္ေနေရး မျပည့္စုံသည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စားဝတ္ေနေရး မျပည့္စုံသူမ်ားအေနျဖင့္ မိသားစုအတြင္း အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈမ်ားရွိေနပါက ကေလးသူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပုံမွန္ျဖစ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳးကို ေတြ႕ႀကဳံခံစားေနရသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ဘဝမွာအလြန္ပင္သနားစရာေကာင္းပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ သင္တန္းကို စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးေသာ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားကိုလည္း အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း၊ Help Line သို႔ ဆက္သြယ္လာသည့္ သူမ်ားသည္ ျပႆနာဒုကၡမ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရသျဖင့္ ဆက္သြယ္လာျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၎တို႔ ဆက္သြယ္အကူအညီေတာင္းခံရာတြင္ ဖုန္းျဖင့္ဆက္သြယ္ျခင္းအျပင္  Viber ၊ Messenger မ်ားျဖင့္ တိုင္ၾကားႏိုင္ေရးအတြက္ တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္႐ြက္ထားရွိပါေၾကာင္း။ 
    Help Line မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားက ဆက္သြယ္လာေသာသူမ်ား ကို ေျပေျပျပစ္ျပစ္ေျပာဆိုရန္ စိတ္ရွည္နားေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ကူညီေျဖရွင္း ေပးလိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ၎တို႔၏ ျပႆနာဒုကၡမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားပါက ကူညီေျဖရွင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္မႈအတြက္ ပီတိျဖစ္တတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ တိုင္ၾကားလာသည့္ အမႈမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္လူမႈဝန္ထမ္း႐ုံးမ်ားသို႔ လႊဲပို႔ရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာေဒသက Case Manager မ်ားအေနျဖင့္ ေျဖရွင္းေပးျခင္း၊ ၫႊန္းပို႔ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေဆာင္႐ြက္ခဲ့မႈမ်ားအတြက္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားကိုလည္း ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္းတတ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
    ယခု သင္တန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္သူမ်ားတြင္ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္သူမ်ားပါသည့္အတြက္ စာေတြ႕လက္ေတြ႕ေပါင္းစပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ားဝန္ေဆာင္မႈေပးရာတြင္ ၎တို႔၏ အသည္းႏွလုံးကို သိမ္းႀကဳံးသိမ္းပိုက္ႏိုင္ရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လူငယ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ အျမင္က်ယ္ဖို႔လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံအက်ိဳးအတြက္ကိုသာဦးတည္၍ ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Help Line ဝန္ေဆာင္မႈမွာ အလြန္ပင္အေရးႀကီးသည့္အတြက္ သင္တန္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးရာတြင္ ယခုသင္တန္းမွ သင္ၾကားေပးသည့္အတိုင္း ေလးေလးစားစားျဖင့္ စနစ္တက် ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ မွာၾကားလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
    သင္တန္းတြင္ သင္တန္းသား/ သူ (၂၆) ဦးပါဝင္တက္ေရာက္ၾကၿပီး သင္တန္းကာလမွာ (၂၈.၃.၂၀၂၂) ရက္ေန႔ႏွင့္ (၂၉.၃.၂၀၂၂) ရက္ေန႔အထိ (၂) ရက္တာသင္တန္းဖြင့္လွစ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းသတင္းရရွိပါသည္။

FacebookTwitter